.post img:hover { -o-transition: all 0.3s; -moz-transition: all 0.3s; -webkit-transition: all 0.3s; -moz-transform: scale(1.3); -o-transform: scale(1.3); -webkit-transform: scale(1.3); }

Friday, 10 February 2012

x bermakna kita gagal sekali kita akan gagal selamanya,walaupun kita gagal sekali itu lah yang menjadi tunjang untuk kita berusaha dengan lebih kuat.Allah sentiasa menguji kita so bersabarlah sesungguhnya orang-rang yang bersabar ini adalah orang yang disayangi oleh Allah..Amin..

Wednesday, 8 February 2012

stress!!!!

heai..menyesal la aku kawan dgn org macam kau ni yang tak mengenang budi lansung dah la perangai macam setan buat aku salit ati je kalau lh aku x kawan dengan kau aman aku ase dunia ni...

Sunday, 5 February 2012

Motivasi Diri – 3 Sebab Utama Kenapa Anda Cepat Marah


Mengapa Anda cepat marah?
Ada 3 sebab utama.
Sebab 1: Anda tidak kawal emosi.
Orang yang cepat marah adalah orang yang tidak mengawal emosi, malah membiarkan marah menguasai dirinya. Orang yang cepat marah cepati dibodoh-bodohkan oleh orang lain, iaitu dengan ‘memancing’ kemarahannya. Bila sudah marah, biasanya tindakan akan jadi membuta-tuli.
Sebab 2: Ego, bangga diri, riak.
Anda cepat marah sebab ego Anda dicabar bila mana Anda merasa Anda direndah-rendahkan, Anda rasa kalah, Anda rasa Anda tidak dihormat. Jika Anda memiliki salah satu daripada 3 perkara tadi, itu tandanya Anda terlalu mengagungkan diri Anda. Anda terlalu menilai tinggi siapa diri Anda. Anda cepat marah sebab Anda tidak mahu dipandang rendah, benci apabila tidak dihormati, merasa terhina apabila Anda terjumpa orang yang lebih hebat daripada Anda. Marah sebegini biasanya wujud dalam bentuk emosi tidak puas hati.
Sebab 3: Anda orang berfikiran negatif.
Orang yang berfikiran negatif adalah orang yang memandang buruk terhadap sesuatu, bersangka buruk pada orang lain serta bertanggapan buruk terhadap apa jua perkara. Anda cepat marah kerana di hati Anda tidak wujud istilah maaf. Anda tidak mahu memberi maaf dan Anda malu untuk meminta maaf.

Fikiran Negatif Perlukan Fokus, Fikiran Positif Juga Perlukan Fokus

Fikiran-fikiran negatif memerlukan konsentrasi dan fokus Anda untuk ia memberi kesan dalam hidup Anda. Tak ada fokus, tak ada kesan.
No cause, no effect!
Setiap kali Anda perasan yang Anda sedang berfikiran negatif, beranggapan buruk, berfikiran buruk, bersangka buruk atau simply bertanggapan buruk, jangan fikirkan. Elak untuk fikirkan. Jangan beri perhatian kepadanya
Pilihlah untuk fikir yang baik-baik saja.
Anggap yang baik-baik dan fokuskan kepada yang baik-baik.
Lakukan ini selalu.
Bila dah kerap buat, lama-kelamaan Anda akan perasan situasi di sekeliling Anda berubah jadi semakin baik. Suasana persekitaran Anda terubah jadi bertambah-tambah baik.
Feel dalaman mempengaruhi situasi luaran. Emosi Anda mempengaruhi situasi Anda.
Apa yang berlaku di dalam akan mempengaruhi apa yang berlaku di luar.
Anda akan perasan hubungan Anda dengan orang-orang disekeliling jadi baik, Anda rasa gembira, rasa bersemangat, kesannya Anda rasa berinspirasi. Dengan syarat, tumpukan sepenuhnya pada fikiran-fikiran baik.
Anda bahagia! Dari sinilah timbul motivasi berkekalan.

PETUA DAN TIPS UNTUK HILANGKAN STRESS DAN KECEWA..

  1. Terjun Bangunan
Carilah reban ayam kat belakang rumah
tu dan terjunlah daripada bumbungnya.
Untuk keselamatan, letakkan tilam pada
tempat yang anda hendak terjun.

2. Gantung diri
Gunalah benang atau tali atau pun
getah yang mudah putus untuk
menggantung kan diri anda. Untuk
keselamatan , jangan gantung leher anda
tapi kalau boleh ikat dekat tangan
atau pun pinggang yang mana selesa dan
terjun.

3. Hiris tangan dengan pisau
Ambil pisau plastic yang diberi
percuma masa anda membeli ‘birthday
cake’. Untuk keselamatan supaya tidak
luka pakailah sarung tangan.

4. Berdiri di tengah-tengah jalan raya
Lakukan hanya apabila jalan itu betul-
betul lengang. Lebh baik kalau
berdiri di tengah-tengah jalan mati
atau jalan untuk pejalan kaki. Sebagai
keselamat an tentukan tiada orang di
situ.Anda boleh juga melanggar
kendera an yang sedang parking

5. Tembak diri
Tak payah susah-susah cari pistol
betul sebab nanti anda kena tangkap
Polis. Beli aje pistol mainan yang
banyak di jual kat pasar malam.
Carilah yang ada bunyi supaya
Nampak ‘real’ sikit! Untuk keselamatan
cari baju kalis peluru!

6. Telan Pil tidur
Boleh saja, tapi pastikan anda telan
dua biji saja.Untuk keselamatan makan
mengikut syor yang di bagi Doktor, 2
biji sebelum anda masuk tidur. Gerenti
anda akan lena dan bangun pagi ‘fresh’.


QUTE BABY GIRL

                 ARHAM NORANIA DARWISYA BINTI MOHAMAD AFFARIZAL

ni lh makan dia kalau ada org kacau..:D

JIWA KACAU KALAU PUTUS DENGAN KEKASIH..